سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو فاکس

تاثیر هاست بر سئو - پکیج آموزش سئو حرفه ای - سایت سئو فاکس

پس از ثبت دامنه نوبت به خرید هاست می رسد، داشتن هاست با کیفیت باعث بهبود سئو نمی شود اما استفاده از هاست بی کیفیت می تواند آسیب هایی به سئو وارد کند و گاه ممکن است این آسیب ها برای ما گران تمام شوند.

هاست چیست چه تاثیری بر سئو دارد [آپدیت شده در 2022]

هاست فضای میزبانی وب است که در هارد درایو سرور قرار میگیرد. سرور به شبکه اینترنت متصل است و استفاده از اطلاعات داخل آن را برای استفاده کنندگان مهیا می کند. در این شکی نیست که استفاده از هاست حرفه ای یکی از فاکتورهای مهم سئو تکنیکال است اما به طور معمول استفاده از یک هاست حرفه ای از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما هاست غیر استاندارد می تواند باعث به وجود آمدن سرور ارور، کاهش سرعت سایت و دیگر مشکلات شود.

این یک قانون است که در سئو حداکثر استفاده را از فاکتورهای رتبه بندی بکنیم لذا در انجام یک پروژه سئو وسواس داشته باشید، ما باید همه ی امتیازات موجود سئو را بدست بیاوریم و هاست مناسب یکی از آنهاست.

هاست سئو شده

  • قابلیت اطمینان بالا
  • آپتایم بالای 99%
  • فاصله میان اتصال
  • موقعیت نزدیک کاربر
  • امنیت بالا
  • پشتیبانی 7/24
  • فضای میزبان بالا
  • پهنای باند قابل توجه
  • عدم اسپم بودن

آپتیام در سئو

آپتایم به مقدار زمانی گفته می شود که سایت در دسترس کاربران قرار دارد و یا اصطلاحا آنلاین است، میزان آپتایم بودن یک سرور معمولا توسط درصدی و ماهیانه اندازه گیری می شود به طوری که گفته می شود آپتایم این سرور 99% است، این یعنی سرور مورد نظر در مدت زمان 30 روز بمدت 7 ساعت و 10 دقیقه در دسترس نبوده.

آپتایم مورد قبول و استانداردی که شرکت های میزبانی وب باید ارائه دهند 99.9% است و اگر کمتر باشد قابل قبول نیست.

هاست غیر استاندارد در سئو

حال سوال اینجاست که اگر آپتایم هاست ما کمتر از 99% باشد چه مشکلی برای سایت پیش می آید؟ به عکس زیر نگاه کنید:

ارور سرور404 Error

در عکس فوق شاهد هستیم که یک وب سایت در حال دریافت ارور Not found از سمت گوگل است. این ارور به دلیل استفاده از هاست بی کیفیت است. این اتفاق زمانی می افتد که سایت بیشتر از حد معمول در دسترس قرار نداشته باشد. قطعی سایت باعث کاهش Trust Rank یا رتبه اعتماد می شود، خزنده وب (Web crawler) به دلیل قطعی قادر به ایندکس در گوگل نمی باشد. در صورت ادامه روند به مرور زمان تمامی صفحات سایت با ارور 404 مواجه خواهند شد تا زمانی که مشکل حل شود، البته گفتی است که به از دست رفتن بازدید در همین برهه زمانی اشاره ای داشته باشیم.

تاثیر IP در سئو سایت

آی پی هاست از دیگر موضوعات مهم با بحث میزبانی وب است، ما مشتریانی داشتیم که سایت های بسیار قدرتمند و با محتوای با کیفیت داشتند و در بعضی مواقع اتوریتی سایت آن ها به +40 هم می رسید اما قادر به موفقیت در نتایج جستجوی گوگل نبودند و یا در بعضی مواقع اصلا در نتایج گوگل نبودند! وقتی که سایت آنها را با دقت مورد بررسی قرار دادیم متوجه شدیم که احتمالا ای پی سرور در بک لیست گوگل قرار دارد. زمانی آی پی هاست در بلک لیست قرار میگیرد که شرکت میزبانی وب خدمات خود را به صورت غیر استاندارد ارائه کرده و بیش از حد معمول سایت را بر روی یک ای پی میزبانی می کند در اینجا اگر سایت هایی که به دلایل فیشینگ، کلاکینگ، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه با سایت شما هم آی پی باشند احتمالا بن شدن از سمت گوگل وجود خواهد داشت. پس سعی کنید تا خدمات میزبانی وب را از شرکت های معتبر و مورد اطمینان تهیه کنید و حتما قبل از خرید هاست ای پی سرور را از شرکت بخواهید و با وارد کردن ای پی سرور در ام تی تولباکس وضعیت سرور را برسی کنید.

اگر IP سرور اسپمر شناخته شود وب میل گوگل تمامی ایمیل های ارسالی را در فولد اسپم (Spam) قرار میدهد.

تاثیر سرعت لود سایت در سئو

موتورهای جستجو معمولا در مورد فاکتور های سئو خود به پنهان کاری مشهور است اما سرعت لود سایت یکی از آنها نیست. گوگل و سایر موتورهای جستجو رسما از وجود سرعت لود به عنوان یکی از فاکتور های سئو یاد کرده اند. در سال 2010 گوگل صریحاً اظهار داشت که سرعت سایت یکی عوامل رتبه بندی نتایج جستجو (SERP) است. این تنها یکی از بیش از 200 عامل می باشد و تقریباً کمتر از 0.5? در رتبه بندی شما تأثیر دارد، اما هنوز هم باید به آن توجه کنید. می توانید سرعت بارگیری صفحات در سایت خود را از اینجا بررسی کنید:

البته باید به این موضوع اشاره کرد که سرعت بارگذاری پایین لزوما نمی تواند به دلیل میزبان وب باشد. در عوض، ساختار سایت، حجم تصاویر، افزونه‌های فعال و …. و ده ها عامل دیگر می توانند در نهایت منجر به بارگذاری کند تر سایت شوند.

هاست اشتراکی در سئو

هاست اشتراکی ممکن است به صرفه باشد اما به یاد داشته باشید که چیزهای ارزان قیمت معمولا کیفیت خوبی ندارند. میزبان اشتراکی یعنی، شرکت میزبان چندین وب سایت را در یک سرور میزبانی می کند به این دلیل کیفیت میزبانی به خطر می افتد چرا که بیش از حد معمول از منابع سخت افزاری استفاده می شود. موتور جستجو گوگل تمایل چندانی به وب سایتهایی که در سرور اشتراکی میزبان می شوند ندارد. علاوه بر این بزرگترین نقطه ضعف سرور اشتراکی، مشکل اسپم است. اسمپران به راحتی می توانند در آی پی سرور شما اسپم کنند! زندگی در یک محله نامناسب مستقیماً در رتبه بندی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، هاست اشتراکی به شما سرعت قابلیت اطمینان ارائه نمی دهد. بزرگترین نتیجه هاست اشتراکی، عدم امنیت آن است که منجر به سرقت داده ها یا به خطر افتادن وب سایت شما از نظر امنیتی خواهد شد، سایت هایی که در سرور اشتراکی میزبانی می شوند معمولا راحت تر هک می شوند.

هاست و سئو سایت

مثل خیلی از حرف هایی که در اینترنت زده می شود یکی از بحث های جنجال برانگیز در انجمن ها شایعات هاستینگ است!

تاثیر موقیت سرور بر سئو

بسیاری بر این باورند که موقعیت سرور برای گوگل حائز اهمیت است، به طور مثال اگر سایت بر روی سرور فرانسه میزبانی شود رتبه بهتری در گوگل فرانسه خواهد گرفت اما اینطور نیست. موقعیت سرور از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما برای کاربران چرا! به صورت عادی موقعیت سرور باید در کشوری قرار داشته باشد که مخاطبان سایت در آنجا جضور دارند برای همین است که چیزی به اسم شبکه تحویل محتوا (CDN) اینقدر در خارج از ایران حائز اهمیت است اما هاست های داخلی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند و ما توصیه می کنیم حتی اگر مخاطبین سایت ایرانی هستند از هاست اروپا استفاده کنید.

محل میزبانی سرور و سئو

عده ای بر این باورند که گوگل بات صفحاتی که در سرور های خارجی میزبانی می شوند را زودتر ایندکس می کند یا با ثبت شدن سایت در گوگل تنها با آی پی خارج امکان پذیر است، البته این مورد نیز مانند قبلی اشتباه است چرا که طبق گفته گوگل سرعت ایندکس صفحات نمیتواند ارتباطی با موقعیت سرور داشته باشد. این باور از آنجایی شکل گرفته که بسیاری فکر می کنند گوگل به دلیل نداشتن سرور در ایران توانایی دسترسی مناسب به سایت ها را ندارد، اما نکته قابل توجه این است که گوگل در بسیاری از دیگر کشورها به غیر از ایران نیز سروری نداشته و بیشتر درخواست ها از آمریکا و هند انجام می شوند.

سرور ارور و سئو

ارور سرور بد ترین بدترین هاست. اگر سایت به دفعات زیاد دچار قطعی شود به مرور زمان اعتماد گوگل آن از بین می رود، در صورت ادامه سایت از ایندکس حذف خواهد شد.