سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو فاکس

آموزش ثبت سایت در گوگل - معرفی سایت به گوگل به سبک سئو فاکس

 

ثبت سایت در ایندکس گوگل در این چند ساله تغییراتی داشته است که باعث خنثی شدن بعضی از روش های قدیمی شده است اما این آموزش جدید است.

آموزش ثبت سایت در گوگل برای سئو

برای افزودن سایت به گوگل سرچ کنسول کافی است تا به صفحه Inspect URL در پنل Google Search Console مراجعه کرده و در قسمت افزودن سایت، آدرس وب سایت خود را وارد نمایید.

معرفی سایت به گوگل

در مرحله بعدی وارد باکس تایید مالکیت (Verify ownership) نمایش داده می شود. در این باکس 5 روش برای وریفای مالکیت سایت با گوگل وجود دارد که ما در این آموزش سه روش آن را معرفی کرده ایم، به تصویر زیر خوب دقت کنید:

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

افزودن سایت به پنل سئو گوگل

برای ثبت یک وب سایت در گوگل ابتدا باید مالکیت دامنه را در پنل سرچ کنسول تایید کنیم و سپس به سراغ تایید مالکیت برویم.

1- ثبت سایت در گوگل با آپلود فایل HTML در روت دامنه سایت

روش پیشنهادی گوگل آپلود فایل تایید در شاخه روت هاست می باشد. برای انجام کار باید پس از دانلود HTML File مسیر زیر را دنبال کنید Cpanel > File Manager > Public_HTML > Upload و در انتنها کلید تایید را بزنید.

2- ثبت سایت در گوگل از طریق وریفای متا تگ مالکیت

پس از درج متا تگ HTML Verify کافی است تا آدرس سایت را در فیلد وارد کرده و بر روی قسمت من ربات نیستم کلیک کنید و در انتها دکمه ثبت درخواست را فشار دهید، پس از انجام، خزنده گوگل به آدرس صفحه هدف مراجعه کرده تا پس از بررسی و درک صفحه آن را در گوگل ایندکس کند.

3- ثبت سایت در گوگل به واسطه سئو بک لینک

در این روش که روش پیشنهادی گوگل و موتور های جستجو است سایت با دریافت بک لینک در گوگل ایندکس می شود. برای ثبت سایت در موتورهای جستجو با استفاده از لینک تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند بک لینک از سایت های معتبر دنیا مثل: ویکی پدیا، فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدینن و … دریافت کنید و صبر کنید تا خزنده گوگل لینک ها را دنبال کند تا به سایت شما برسد، این پروسه ممکن است بین 1 روز تا 2 هفته زمان ببرد.

نکته: حتما توجه داشته باشید تا صفحه ای که از آن لینک می گیرد داخل فهرست گوگل موجود باشد و قبلا ایندکس شده باشد. اگر زیاد اهل اینترنت نیستید بهتر است تا از همان روش اول استفاده کنید.

چرا سایت در ایندکس سئو گوگل نیست

اگرچه خزنده گوگل میلیاردها صفحه را در روز میخزد، اما در رفتن برخی از سایت ها اجتناب ناپذیر است. هنگامی که گوگل بات سایتی را از از قلم می اندازد، اغلب به یکی از دلایل زیر است:

  • این سایت به خوبی به سایر سایت های وصل نشده است (یعنی لنیکی به آن اشاره نکرده).
  • سایت تازه تاسیس بوده و گوگل هنوز زمان خزیدن در آن را نداشته است.
  • درک محتوای سایت برای گوگل دشوار است.
  • گوگل در هنگام خزش با ارور مواجه شده است.

چک لیست سئو ثبت سایت در موتور جستجو گوگل

در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که هنگام شروع کار باید از خود بپرسید.

آیا وب سایت من در نتایج جستجو نمایش داده می شود؟

ثبت آدرس در نتایج جستجوی گوگل رایگان و آسان است. حتی نیازی به انجام کاری به جز ارسال URL برای گوگل بات نیست. برای دیدن اینکه آیا صفحات شما قبلاً ایندکس شده است، کلمه Site:yourdomain.com را در صفحه جستجو گوگل وارد کنید اگر با نتیجه ای مواجه شدید یعنی شما در ایندکس گوگل حضور دارید.

آیا محتوای من برای کاربران با کیفیت است؟

اولویت شماره یک شما باید تضمین این باشد که کاربران بهترین احساس رضایت ممکن را در سایت تجربه کنند. ایده خلاقیت در مورد آنچه است که سایت شما را با دیگری منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می کند کمی راجبش فکر کنید …

آیا دسترسی کاربران به همه دستگاه ها سریع و آسان است؟

اکنون بیشتر جستجوها از طریق دستگاه های تلفن هوشمند همراه انجام می شود. اطمینان حاصل کنید که محتوا و ساختار سایت شما برای دستگاه های هوشمند بهینه شده باشد تا سریع بارگذاری شده و به درستی نمایش داده شوند.

آیا وب سایت من ایمن است؟

کاربران مدرن انتظار یک تجربه آنلاین ایمن را دارند. اتصال وب سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

معرفی وب سایت به گوگل چقدر زمان می برد؟

اگر مراحل آموزش ثبت سایت در گوگل را با موفقیت طی کنید کمتر از 1 دقیقه!