سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو فاکس

آنالیز سئو سایت - تست SEO سایت - چکاپ SEO Site توسط سئو فاکس

ما در این آموزش به شما خواهیم گفت که چطور و با استفاده از چه ابزارهایی در سئو سایت خود را آزمایش کنید، از دیتای بدست آمده چطور استفاده کرده و مهم تر از آن چطور مشکلات سئو سایت خود را برطرف کنید.

چکاپ سئو وب سایت / آنالیز کامل سایت از نظر سئو / SEO Checkup

داشتن یک وب سایت سالم و کارآمد یکی از اولین اقدامات در برای موفقیت در سئو است بعلاوه این موضوع بسیار مهم است که بدانیم کدام قسمت های وب سایت برای سئو باید آزمایش شوند و کدام قسمت ها نباید!

تست سئو SEO تکنیکال / ابزار بررسی سئو فنی / سئو چکر Technical SEO

تست سئو SEO تکنیکال / ابزار بررسی سئو فنی / سئو چکر Technical SEO [آپدیت شده در 2022] وب سایت سئو فاکس دات آی ار - Seofox.ir

سئو فنی سایت یا همان تکنیکال SEO یکی از ارکان اصلی سئو و همچنین یکی از مهم ترین مراحل آغاز سئو است. انجام سئو فنی برای یک وب سایت برای درک بهتر گوگل از محتوای سایت ضروریست. قورباغه جیغ کش یا Screaming Frog نام یک نرم افزار سئو بر پایه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است؛ به جرات می توان گفت که این نرم افزار یکی از بهترین ترین ابزار های سئو ممکن برای انجام چکاپ سئو تکنیکال در بازار می باشد. اسکریمینگ فراگ یک نرم افزار سئو رایگان نیست اما به دلیل تحریم های موجود قابلیت خرید آن برای کاربران ایرانی فراهم نمی باشد لذا شما می توانید از طریق لینک زیر نرم افزار را به همراه کرک دانلود کنید:

دانلود نرم افزار سئو اسکریمینگ فراگ از سایت یاس دی ال

استفاده از قورباغه جیغ کش بسیار آسان است پس از اتمام نصب کافیست URL وب سایت خود را وارد فیلد URL کرده و منتظر شوید تا عمل خزش و تجزیه و تحلیل توسط آن انجام شود سپس خواهید دید که انبوهی از دیتای مفید برایتان تولید شده، شما باید از این دیتا در جهت بهبود سئو تکنیکال وب سایت خود گام بردارید.

آموزش آنالیز سئو وب سایت از نظر وضعیت سئو فنی / بررسی سئو Off Page

در نظر داشته باشید که چک لیست سئو تکنیکال زیر بر اساس اولیت طبقه بندی نشده است:

1- نقش 4xx Error در سئو / رفع ارورهای خطای کاربری 4xx / وب سایت خود را تمیز سئو کنید

رفع خطاهای مربوط 4xx در سئو معمولاً آسان است. راه حل انجام به علت خطا بستگی دارد اما ارور معمولا به دلیل وجود صفحات 404 که یک یا چند لینک داخلی به آنها اشاره می کند رخ می دهد؛ شما باید این صفحات را پیدا کرده و آن ها را اصطلاح کنید؛ برای پیدا کردن صفحات دارای خطا مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Overview > Response Codes > Client Error (4xx)

2- نقش Redirect Chain در سئو / قطع زنجیره ریدایرکت به واسطه ابزار سئو قورباغه جیغ کش

ریدایرکت های سایت در سئو کاربرد اساسی دارند و استفاده از آنها به صورت پیش فرض هیچ مشکلی برای کسب نتیجه قابل قبول در سئو SEO ایجاد نمی کند. اما با این حال ریدایرکت ها در سئو برای افزایش رتبه در گوگل سرچ اصولی دارد که باید رعایت شود در غیر این صورت می تواند باعث بروز مشکل در روند سئو و بهینه سازی سایت شده و رتبه سایت را تحت تأثیر خود قرار می دهد. زنجیر کردن کردن ریدایرکت های وب سایت پشت سر همدیگر یا اصطلاحا تولید Redirect Chain موجب کاهش بودجه خزنده و اتوریتی دامنه می شود و در نهایت می تواند به سئو سایت آسیب جدی وارد کند. اطمینان حاصل کنید که هر لینک مستقیما به URL مورد نظر خود هدایت شود. همچنین اطمینان حاصل کنید از این که بیش از 4 ریدایرکت در یک ردیف و زنجیره قرار نگیرد زیرا گوگل تنها تا 5 ریدایرکت را دنبال می کند؛ برای پیدا کردن زنجیر ریدایرکت مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Overview > Response Codes > Redirection (3xx)

3- نقش Redirect در سئو / تبدیل ریدایرکت های 302 به ریدایرکت های 301 / سئو ریدایرکت

در حالی که گوگل ریدایرکت 301 را یک انتقال دائمی در نظر میگیرد با ریدایرکت 302 به شکل ریدایرکت موقت رفتار می کند، ریدایرکت 302 به معنی موقت بودن ریدایرکت و عدم از دائمی بودن آن است. به همین دلیل ممکن است اتوریتی دامنه یا پیج رنک گوگل کامل به صفحه میزبان منتقل نشود. برای رفع این مشکل اگر از ریدایرکت 302 استفاده می کنید آن را به 301 تغییر دهید چرا که از نظر فنی مطمئن تر است؛ برای تشخیص نوع ریدایرکت مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Overview > Response Codes > Redirection (3xx) > URL Details > Status Code > 301 or 302

4- نقش فایل Robots.txt در سئو / آزاد کردن مسیر هایی که در فایل Robots.txt قرار دارند

URL هایی که به اشتباه در فایل Robots.txt سئو به منظور Disallow قرار گرفته اند باعث می شود تا خزنده سئو از اسکن صفحات آن جلوگیری کند در نتیجه آن صفحات هرگز در گوگل ایندکس نخواهند شد؛ برای مشاهده صفحاتی که توسط ربات بلاک شده اند مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Summary > Total Internal Blocked By robots.txt

5- نقش Robots Nofollow در سئو / حذف متا تگ Robots Nofollow و تاثیر آن بر سئو

کد نوفالو سئو در تگ Head که در قسمت زیر نمونه ای از آن را قرار دادیم به ربات خزنده گوگل این پیغام را می رساند که تمامی لینک های داخل این صفحه چه لینک های داخلی و چه لینک های خارجی آن نباید دنبال شوند و گوگل نیز نباید استفاده ای از آنها بکند؛

<meta name="robots" content="nofollow" />

برای پیدا کردن صفحات به این شکل می توانید از اکستنشن کروم Nofollow استفاده کنید؛ پس از فعال شدن افزونه سئو Nofollow بر روی مرورگر در سمت راست پایین صفحه شاهد آیکون سیاه رنگ Noindex و Nofollow خواهید بود.

6- نقش Https در سئو / حذف لینک های نامعتبر http از صفحات https سازگار با سئو

SSL یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو است (گوگل رسما این موضوع را تایید کرده) اما یکی از عواملی که می تواند به سئو وب سایت آسیب وارد کند همان https است اگر پیجی در سایت وجود دارد که آیکون سبز قفل تایید https در آدرس بار آن نمایان است اما لینکی از داخل به صفحه/صفحات نا امن http در آن موجود می باشد این یک خطای تکنیکال در سئو است؛ برای پیدا کردن صفحات دارای لینک نامن مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Security > HTTP URLs

7- نقش Page Speed در سئو / پایین بودن سرعت لود شدن وب سایت به سئو آسیب می زند

فاکتور های سئو و رتبه بندی گوگل کم نیستند اما یکی از آن ها که گوگل به صراحت درباره تاثیر آن بر سئو سایت اغراق کرده است کند بودن سرعت لود شدن وب سایت است این موضوع بسیار برای هر کاربر آزار دهنده است؛ سرعت لود در سئو بسیار اهمیت دارد متخصصین سئو و بهینه سازی سایت می توانند مقاله آموزش تست سرعت وب سایت را در این باره مطالعه کنند؛ برای پیدا کردن صفحات با لود تایم غیر استاندارد مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Page Speed

8- نقش Broken Link در سئو / لینک های شکسته گنج های از دست رفته سئو

لینک‌های شکسته در سئو عامل پنالتی و صعود به صفحه آخر گوگل هستند؛ البته بستگی دارد تا با چه سطح دانشی به موضوع نگاه کنید. فرض کنید وارد یک رستوران شده اید و یک منو برای سفارش غذا در جلوی شما قرار داده شده است شما غذای مورد نظرتان را انتخاب می کنید اما به هر دلیلی امکان سرو آن توسط رستوران وجود ندارد. در دنیای وب نیز موضوع همینطور است فرض کنید درباره یک موتور سیکلت مقاله ای منتشر کردیم و به سایت رسمی کویر لینکی می دهیم اما به هر دلیلی وب سایت از دسترس خارج می شود در اینجا لینک به سایت کویر شکسته است؛ برای پیدا کردن لینک های شکسته داخلی مسیر زیر را دنبال کنید:

Screaming Frog > Overview > Response Codes > Client Error (4xx)

9- نقش Sitemap در سئو / نقشه سایت و تاثیر آن بر سئو

سایت مپ به انگلیسی Sitemap یک فایل پویا است که از طریق آن لینک صفحات وب سایت برای ایندکس به خزنده گوگل معرفی می شوند. سایت مپ آدرس صفحات وب را در اختیار Web Crawler قرار می دهد. خزنده سئو وب توسط سایت مپ می تواند به صفحات سایت دسترسی پیدا کند؛ برای مشاهده نقشه سایت خود مسیر زیر را دنبال کنید:

Yourwebsite.com/sitemap.xml/ Or Yourwebsite.com/sitemap_index.xml/

10- نقش Mobile Friendly در سئو / تاثیر موبایل بر سئو

در 2020 بیش از 60 درصد از جستجو های انجام توسط موبایل بوده حتی گوگل قصد دارد تا سال 2023 سایت هایی که برای نسخه موبایل بهینه نشده اند را ایندکس نکند! برای تست وضعیت موبایل فرندلی سایت خود می توانید از ابزار Mobile-Friendly گوگل استفاده کنید.

آنالیز سئو داخلی / چکاپ سئو داخل وب سایت / تست بهینه سازی سایت

آنالیز سئو داخلی / چکاپ سئو داخل وب سایت / تست بهینه سازی سایت [آپدیت 2022] وب سایت سئو فاکس دات ای ار - Seofox.ir

30% از فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجو گوگل شامل عوامل موثر سئو در داخل سایت است که به آن سئو Onsite گفته می شود. انجام سئو داخلی حرفه ای باعث رشد رتبه کلمات کلیدی در گوگل خواهد شد.

بهترین ابزار موجود در وب که به صورت رایگان سئو داخلی شما را آنالیز کرده و مشکلات آن را به شما گزارش می کند Sitechecker است. برای استفاده از این ابزار کافیست تا به سایت رسمی آن وارد شده و آدرس سایت خود را در فیلد وسط صفحه وارد کنید، سپس این ابزار گزارشی کامل از عملکرد سئو داخلی به شما ارائه می کند؛ گزارشات همراه با راه حل هستند.

بررسی سئو داخلی سایت با SITECHECKER.PRO

آموزش آنالیز سئو داخلی / بررسی وضعیت سئو وب سایت / On Page

در نظر داشته باشید که چک لیست سئو داخلی زیر بر اساس اولیت طبقه بندی نشده است:

1- Duplicate content و نقش آن در سئو / تاثیر کپی محتوا بر سئو

برای حل مشکل عنوان تکراری در سئو، مطمئن شوید که عنوان های تکراری را بازنویسی می کنید تا هر صفحه از سایت شما دارای تایتل منحصر به فرد خود باشد و به طور دقیق موضوع صفحه را توصیف کند.

در هنگام نوشتن یک عنوان سئو فرندلی از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • از 40 تا 70 کارکتر استفاده کنید.
  • عنوان با کلیدواژه اصلی شروع شود.
  • از نام برند در عنوان استفاده کنید.
  • اجتناب از تکرار کلمه کلیدی بیش از 1 بار.
  • مطمئن شوید عنوان یونیک است.
  • مطمئن شوید عنوان حاوی Hook است.

2- Missing Alt Tag و نقش آن در سئو / تاثیر اتربیوت آلت در افزایش سئو

تگ آلت در سئو از مهم ترین تگ ها است؛ از تگ ALT در سئو سایت برای توصیف محتوای تصاویر استفاده می کنند. گوگل از این تگ برای درک محتوای فایلهای تصویری استفاده می کنند البته این تنها راه درک محتوای تصاویر برای گوگل نیست. همچنین در صورت عدم نمایش تصویر متن ALT در صفحه به کاربر نمایش داده می شود. اطمینان حاصل کنید که هر یک از تصاویر سایت دارای تگ ALT مختص و مرتبط به خود باشند.

3- Open Graph و نقش آن در سئو / تاثیر متا اپن گراف تویتر بر سئو

تولید متا تگ توییتر به جذاب جلوده دادن پست در این شبکه اجتماعی کمک می کند و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد کاربر به وب سایت شده و بر روی تعداد کلیک پست اثری مثبت می گذارد؛ عدم وجود اپن گراف در سئو باعث می شود تویتر خود مشخصات پست شما را انتخاب کند بنابراین ممکن است پست شما به اندازه کافی جذاب به نظر نرسد؛ برای افزودن متاتگ تویتر لازم است که Microdata به تگ Head صفحات سایت اضافه کنید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه های توییتر در این رابطه با بخوانید: Cards.

Open Graph در سئو نقش نحوه نمایش محتوا در شبکه های اجتماعی را بر عهده دارد. تولید یک اپن گراف باعث بازدید بیشتر و همچنین حرفه ای جلوه دادن پست ها در سوشیال نتورک ها می شود. عدم وجود Open Graph باعث می شود شبکه های اجتماعی به طور مستقل پیش نمایشی از پست تولید کنند که شاید جذاب به نظر نرسد؛ در نهایت متفاوت از چیزی است که شما انتظارش را دارید؛ متا تگ Open Graph در تگ Head وب سایت قرار میگیرد؛ شما باید متا تگ مربوط به اپن گراف را به سایت خود اضافه کنید.

4- Meta Description و نقش آن در سئو / اهمیت سئو تگ توضیحات متا و تاثیر آن بر سئو

استفاده صحیح از متا دیسکریپشن در سئو بسیار مهم است. گوگل برای نمایش نتایج جستجو یا SERP از متا توضیحات استفاده می کند؛ در صورت جذاب نبودن تگ Description کاربران تمایلی به کلیک بر روی آن نخواهند داشت و این باعث کاهش نرخ کلیک و در آخر کاهش رتبه می شود؛ برای هر صفحه یک توضیحات متا منحصر به فرد بنویسید؛ محتوای قرار گرفته در این متا تگ باید سئو شده شده باشد؛ دیسکریپشن باید موضوع صفحه را به طور خلاصه به کاربر منتقل کند.

ما در قسمت زیر به معرفی دستورالعمل های اصلی برای تولید توضیحات متا برای سئو حرفه ای اشاره کرده ایم:

  • از محتوای جذاب و چشم نواز استفاده کنید.
  • جملات خود را کامل کنید (ناقص نباشند).
  • از پر کردن کلمات کلیدی بپرهیزید.
  • طول توضیحات متا حداکثر 160 کارکتر باشد.
  • برای هر صفحه توضیحات یونیک بنویسید.
  • انتظارات کاربر از هدف جستجو را درک کنید.
  • از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید.
  • بیشتر از 1 بار از کلمه کلیدی 1 استفاده نکنید.

5- نقش Missing Meta Description در سئو / تاثیر خالی بودن متا تگ توضیحات متا در سئو

نبودن یا خالی بودن توضیحات متا باعث می شود تا گوگل به انتخاب خود محتوای این تگ را انتخاب کند و این برای بهبود سئو یک وب سایت خیلی جالب نیست؛ برای رفع این مشکل مطمئن شوید که توضیحات متای تکراری را در صورت لزوم بازنویسی می کنید تا هر صفحه در سایت دارای توضیحات متا منحصر به فرد خود باشد.

6- نقش Duplicate Heading در سئو / تاثیر منفی هدینگ تکراری بر وضعیت سئو

سلسله مراتب هدینگ ها در HTML به شرح زیر است: H6 پایین ترین سطح و H1 – بالاترین سطح هر چه به تگ H1 نزدیک تر می شویم اهمیت آن بیشتر می شود. بنابراین می توان از تگ H1 به عنوان تیتر اصلی استفاده کرد. بهتر است تا هیچ تگ H1 تکراری در داخل سایت وجود نداشته باشد برای حل این مشکل تگ های H1 در سئو را ویرایش و یا بازنویسی کنید تا به طور کامل با محتوای صفحات متعلق به آنها مطابقت داشته باشد.

7- نقش Missing Canonical در سئو / تاثیر عدم وجود متا کنونیکال بر سطح سئو

زمانی که تصمیم می گیرید در وب سایت خود محتوای تکراری، را همراه با URL های متفاوت منتشر کنید و برای اینکه حالت تکراری بودن محتوا را از بین ببرید باید از تگ کنونیکال استفاده کنید، زیرا به کمک آن می توانید به گوگل اعلام کنید که کدام نسخه از این محتوا، نسخه اصلی است. نداشتن کنونیکال در سئو یک اشتباه بزرگ است و هر صفحه سایت باید یک کنونیکال داشته باشد، برای رفع این مشکل تصمیم بگیرید که کدام یک از URL ها با محتوای تکراری باید به عنوان نسخه اصلی انتخاب شوند. در مرحله بعدی تگ rel = canonical را به تمام صفحات مربوطه اضافه کنید.

8- نقش Short Heading در سئو / تاثیر کوتاه بودن تگ هدینگ 1 در عملکرد سئو

اطمینان حاصل کنید که علاوه بر قرار داشتن کلمه کلیدی در تگ H1 طول کلمات این تگ را به حداقل 60 کارکتر رسانده باشید؛ با طولانی بودن طول هدینگ شانس برداشت یونیک گوگل از آن بیشتر خواهد شد.

9- نقش HTML Ratio در سئو / تاثیر نسبت متن به کد در بالا بردن سئو

جان مولر، کارمند گوگل در مورد نسبت کد و محتوای یک صفحه چنین بیان می کند: تا آنجا که من می دانم ما از چیزی به نام نسبت متن به HTML استفاده نمی کنیم. این چیزی است که برخی از ابزارهای سئو به آن رسیده اند. اما از نظر ما اصلاً از آن استفاده نمی کنیم. من روی اینطور معیارها تمرکز نخواهم کرد، مگر اینکه ارزشی وجود داشته باشد که بتوان از آن برای بهبود تجربه کاربری استفاده کرد. نحوه برطرف کردن مشکل نسبت متن به کد:

  • تست کدها در W3 Validation.
  • کدهای اضافی را پاک کنید.
  • کامنت ها در Html را پاک کنید.
  • فاصله میان کدها را به حداقل برسانید

10- نقش Short Meta Description در سئو / تاثیر توضیحات متا کوتاه در موفقیت سئو

توضیحات متا کوتاهتر از 70 کارکتر کوتاه است و شما باید نهایت استفاده از این متا تگ در سئو را بکنید؛ برای رفع این مشکل توضیحات کوتاه را پیدا کرده و آن ها را به 120 الی 160 کارکتر برسانید.

11- نقش More than one h1 on page در سئو / تاثیر استفاده از چند هدینگ 1 در صفحه بر سئو

وجود بیش از یک تگ سئو H1 در صفحه می تواند اشتباه باشد البته به گفته گوگل اینطور نیست؛ بهتر است تا تنها از یک Heading 1 در صفحه استفاده شود، برای رفع این مشکل صفحاتی که دارای چند H1 هستند را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنید.

12- نقش Short title tag در سئو / تاثیر تگ عنوان/تایتل تکراری در سئو

محتوای تگ عنوان در برخی از صفحات کوتاه تر از 35 کاراکتر است در صورتی که شما باید نهایت استفاده از این تگ را بکنید آمارها حاکی از آن است که عنوانین طولانی باعث افزایش کلیک در SERP شده و در نهایت به بهبود سئو کمک می کنند. برای رفع این مشکل عنوان های کوتاه را بازنویسی کرده و از حداکثر طول کاراکتر در این تگ که 60 کارکتر است استفاده کنید؛ در صورت عدم وجود کلیدواژه های مرکزی آنها را به تگ عنوان خود اضافه کنید.

13- نقش Orphan pages در سئو / تاثیر صفحات یتیم و بدون لینک بر روند سئو

به صفحاتی هایی که با لینک داخلی یافت نمی شوند در سئو ارفن گفته می شود. این صفحات هیچ لینکی از داخل سایت به خود ندارد لذا کراولر سئو نمی تواند آنها را کراول و ایندکس کند این بدان معنی است که صفحات ارفن توسط گوگل بات یافت نمی شوند البته مشکل ایندکس نشدن آنها با افزودن نقشه سایت به سرچ کنسول حل می شود.

14- نقش Missing h1 tag در سئو / تاثیر عدم استفاده از تگ H1 در سئو

این ارور زمانی رخ می دهد که صفحه دارای تگ H1 نباشد. برای رفع این مشکل تگ H1 بنویسید تا گوگل درک بهتری نسبت به محتوا مقاله پیدا کند و در عین حال مرتبط ترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا را به آن اضافه کنید.

15- نقش Canonical empty در سئو / تاثیر خالی بودن کنونیکال در پیشرفت سئو

اگر صفحه ای دارید که متن داخل تگ کنونیکال آن خالی است باید به فکر راه و چاره ای باشید.

16- نقش Title is missing در سئو / تاثیر عدم وجود عنوان مناسب برای بالا بردن سئو

قطعا مهم ترین تگ در سئو از نظر گوگل تایتل است بنابراین عدم وجود این تگ در HTML باعث می شود تا گوگل نداند موضوع محتوای صفحه درباره چیست و این یک فاجعه در پروسه سئو و بهینه سازی وب سایت SEO محسوب می شود.

17- نقش Empty Title tag در سئو / تاثیر وجود عنوان خالی صفحه بر سئو

بعضی اوقات ممکن است که به دلیل مشکلات ناشی از برنامه نویسی، تداخل افزونه ها و یا حتی فراموش کردن مدیر سایت تگ عنوان وجود داشته باشد اما محتوایی در داخل آن قرار نگرفته باشد؛ این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کنید.

18- نقش Multiple Title tag در سئو / استفاده بیش از یک تگ عنوان در سئو

هیچ صفحه ای نباید بیشتر از یک تگ عنوان در خود داشته باشد در صورت وجود چندین تگ عنوان در صفحه گوگل تگی که در آخرین خط نوشته شده است را بر مبنای عنوان اصلی در نظر میگیرد.

19- نقش Empty H1 در سئو / تاثیر خالی بودن محتوا داخل تگ هدینگ بر سئو

مهم است که کلیدواژه مرکزی در داخل H1 قرار بگیرد لذا اگر محتوایی در H1 وجود نداشته باشد شما امتیاز سئو بزرگی را از دست خواهید داد؛ صفحات خالی از محتوای H1 را پیدا کرده و درون آنها محتوا قرار دهید.

20- نقش Long URL در سئو / تاثیر بلند بودن بیش از حد آدرس صفحه بر سئو وب سایت

جان مولر از گوگل میگوید “ما مطمئناً می توانیم URL هایی با بیش از 1000 کارکتر را خزیده و ایندکس کنیم – اما این به این معنی نیست که این یک روش خوب است :-)”

21- نقش Short content در سئو / تاثیر طول محتوا بر سئو

از نظر سئو بهتر است تا هر صفحه حداقل 300 کلمه محتوا داشته باشند (البته منظور ما صفحاتی مثل تماس با ما نیست)، صفحاتی که محتوای کم دارند را با محتوای یونیک غنی کنید؛ این مورد بسیار مهم است کابران عاشق محتوای غنی هستند.

آنالیز سئو خارجی / چکاپ سئو خارج وب سایت / تست بهینه سازی سایت Off Page

آنالیز سئو خارجی / چکاپ سئو خارج وب سایت / تست بهینه سازی سایت Off Page [آپدیت 2022] وب سایت سئو فاکس دات ای ار - Seofox.ir

سئو خارجی به طور کلی شامل دریافت سیگنال از دیگر سایت ها به سایت خود می باشد؛ مهم ترین سیگنال خارجی بک لینک است. انالیز سئو خارجی سایت می تواند چشم اندازی وسیع در بهبود سئو Website را در جلوی شما قرار دهد این مهم است بدانید بک لینک پروفایل رقبای شما در چه سطحی قرار دارد. ابزارهای زیادی در وب هستند که برای آنالیز سئو Off-page ساخته شده اند اما ما قصد داریم تا بهترین آن را به شما معرفی کنیم، نام این ابزار Ahrefs است. Ahrefs چشم اندازی کاملی از وضعیت سئو خارجی به شما ارائه می کند و کار کردن با آن نیز بسیار آسان است؛ این ابزار همچنین امکانات دیگری مانند Keyword Research را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که استفاده از Ahrefs رایگان نیست اما به تازگی امکان آنالیز سایت شخصی از طریق تایید هویت (Verify) به این ابزار اضافه شده است بنابراین از این پس برای مشاهده اطلاعات سایت خود در Ahrefs نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت اما اگر قصد آنالیز سایت رقبای خود را دارید باید حق عضویت پرداخت کنید!

بررسی سئو خارجی در AHREFS

آموزش چک سئو خارجی / ابزار بررسی بک لینک های سایت در سئو

در نظر داشته باشید که چک لیست سئو خارجی زیر بر اساس اولیت طبقه بندی نشده است:

1- نقش Backlink در سئو / تاثیر تعداد لینک (Ref Domain) بر سئو وب سایت

تعداد بک لینک، ارتباط موضوع صفحه لینک دهنده و لینک شونده و از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر میزان کیفیت بک لینک در سئو هستند.

2- نقش ساخت بک لینک در سئو / تاثیر تعداد لینک های سایت بر رتبه گوگل

سئو کار ها باید وضعیت سئو خارجی سایت خود را به طور مداوم مانیتور کنند تا سایت هایی را که به آنها لینک می دهند را شناسایی کرده و با آنها برای ساخت بک لینک بیشتر ارتباط بر قرار کنند.

3- نقش Lost Backlinks در سئو / تاثیر لینک های از دست رفته در استراتژی سئو وب سایت

یکی از عواملی که می تواند رتبه سایت را به شدت کاهش دهد از دست دادن بک لینک است؛ در بخش Lost Backlinks ابزار Ahrefs می توانید لینک های از دست رفته به همراه تاریخ لاست شدن آنها را مشاهده کنید و با مدیر سایت جهت ویرایش لینک یا لینک دهی مجدد وارد مذاکره شوید.

4- نقش انکر تکست در سئو / تاثیر Anchor Text بر کیفیت سئو بهینه سازی وب سایت

گوگل از طریق انکر تکست محتوای داخل هایپر لینک را درک می کند Ahrefs این امکان را به شما می دهد تا میزان چگالی و پراکندگی انکر تکست لینک های خارجی سایت را بررسی کنید.

5- نقش IP در سئو / تاثیر آی پی سایت های لینک دهنده بر سئو سایت ما

یکی از شاخص های اندازه گیری کیفیت بک لینک موقعیت سایت لینک دهنده در سئو است ما قبلا به این موضوع اشاره کرده ایم؛ از طریق بخش Referring IPs در Ahrefs می توانید موقعیت مکانی سایت های لینک دهنده به خود را مشاهده کنید.

6- نقش External Broken Links در سئو / تاثیر لینک شکسته خارجی بر سئو سایتمان

شاید شما روی گنج نشسته باشید اما بی خبر باشید از آن لینک های شکسته خارجی در سئو به این صورت عمل می کنند. اگر سایتتان قدیمی باشد این احتمال وجود دارد که بک لینک در سئو به سایت شما اشاره کنند اما به دلیل حذف صفحه یا … لینک از نظر گوگل لینک شکسته محسوب می شود؛ Ahrefs دارای ویژگی به نام Broken Link است که به شما نشان می دهد کدام یک از لینک های خارجی سایت شکسته هستند.