سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو فاکس

تعریف موتور جستجو وب چیست؟ بهترین موتورهای جستجو - سئو فاکس

 

موتور جستجو یک سیستم نرم افزاری است که برای انجام جستجوهای اینترنتی ساخته شده و هدف آن پاسخ به نیاز کاربران از طریق جستجو می باشد.

تعریف موتور جستجو وب چیست [آپدیت شده در 2022]

نتایج جستجو به طور کلی در یک صفحه ارائه می شنود که اغلب از آن به عنوان صفحات نتایج موتور جستجو (SERP ) یاد می شود. این اطلاعات ممکن است ترکیبی از لینک ها به صفحات وب، تصاویر، فیلم، اینفوگرافیک، مقالات و انواع دیگر محتوا باشد. همچنین برخی از موتورهای جستجو داده های موجود در پایگاه داده یا دایرکتوری های باز را استخراج می کنند. برخلاف دایرکتوری های وب که فقط توسط ویرایشگرهای انسانی نگهداری می شوند موتورهای جستجو با اجرای الگوریتمی بر روی خزنده وب اطلاعات را ذخیره می کنند.

موتور جستجو خارجی برای سئو

طبق آخرین آمار که در سپتامبر 2020 انجام شد گوگل با سهم بازار 92.96 درصد به عنوان پرکاربرد موتور جستجوی جهان شناخته شد و موتورهای جستجوی پرکاربرد جهان عبارتند از:

موتور جستجو ایرانی برای سئو

موتور جستجوگر ایرانی پارسی جو بهترین موتور جستجوی ایرانی (فارسی) است و به عنوان یک موتور جستجوگر ایرانی بومی  در کشور ایران فعالیت می‌کند. فاز تحقیقاتی این جستجوگر در سال 1387 تکمیل و نسخه اول آن در سال 1389 با پوشش یک میلیون صفحه بر روی وب قرار گرفت. هم‌اکنون نسخه پنجم این موتور جستجو با ایندکس بیش از یک و نیم میلیارد صفحه و ارائه? بیش از 15 سرویس متنوع و کاربردی فعال می‌باشد آدرس سایت پارسی جو parsijoo.ir می باشد.

موتورهای جستجو تصاویر

بعضی از ما، هنگام بیرون رفتن از خانه، دوربین خود را نیز به همراه می‌بریم تا اگر به سوژه جالبی برخوردیم، از آن چند عکس تهیه کنیم. با این حال دراغلب موارد ما نیاز داریم که تصاویر مورد نظرمان را با جستجو در اقیانوس تصاویر موجود در وب تأمین نماییم. با این تفاسیر، یک موتور جستجوی تصاویر حرفه‌‌ای، می‌تواند برای افرادی با مشاغلی مشابه ما، بسیار مفید و کاربردی باشد. در ادامه ما شما را با 4 مورد از بهترین موتورهای جستجوی عکس، که می‌توانند به شما کمک شایان توجهی نمایند، آشنا خواهیم کرد.

موتور جستجو جدید اپل

اپل در حال ساخت یک موتور جستجو اختصاصی برای سیری، سافاری، گوشی های آیفون است.